FORMACIÓ

IMG-20220525-WA0022

Taller Anatomia Inventada

Organitzat per Comitè Escèniques amb la col·laboració d’Espai La Granja

Anatomia Inventada és una pràctica que succeeix en la trobada del cos amb la imaginació,
treballant les relacions entre mecàniques del cos i imaginaris personals per tal de
comprendre el diàleg constant que té lloc al cos mentre ballem. Busquem estratègies
tècniques recolzades en imatges per tal de sostenir el cos en moviment. La tensió entre
imaginació i la limitació física de cada cos és allò que sosté el continu estudi anatòmic d’un
cos en la seua invenció.
Breu CV Natalia Fernandes:
Ballarina, coreògrafa i professora de dansa originària de Brasil, establerta en Madrid des de
2017.
Estudiant de Dansa entre els anys 2006 i 2013, rep dues beques d’investigació
Alumno-Artista pel SAE-UNICAMP. A l’escena independent de la dansa contemporània de
Sao Paulo, comença la seua trajectòria en 2005 treballant de la mà d’artistes brasilers com
Mauricio de Oliveira, Sandro Borelli, Alex Soares, Morena Nascimento, Mirian Druwe, entre
d’altres.
En 2013, rep una invitació per a ballar amb Nir de Volff – TOTAL BRUTAL, a Berlín. A partir
d’eixe moment, comença a col·laborar amb diferents coreògrafs entre Alemania, EEUU i
Espanya, com: Cocoon Dance, Sebastian Hirn, Sonia Soares, Abhilash Ningappa, Jesus
Rubio, Lucia Marotte i Poliana Lima. En 2021, a Madrid, és una de les seleccionades de la
Escuela de Invierno de Conde Duque.
Com a creadora actualment treballa en la nova peça unipersonal ¿Podemos Hablar de
Caetano?, que compta amb un equip format per Celso Gimenéz de La Tristura, Vicky Leaks
i Blanca Bonet. Aquest projecte té el suport del Centro de Arte Contemporáneo Conde
Duque, del Centro Coreográfico Canal, La Caldera en Barcelona, Los Barros (de Elena
Córdoba i Carlos Marquerie), Universidad Carlos III de Madrid i la Casa del Brasil. En 2022
és una de les artistes seleccionades per a les Residències Paraiso.
Acompanya el seu procés de ballarina, creadora i investigadora, la seua tasca com a docent
amb la creació de l’Anatomia Inventada.
DATES DEL TALLER: 30/06/22 – 03/07/2022.
Lloc: Espai La Granja
Horari: 16:30-20h
Total hores: 14h.
MATRÍCULA:
Preu general: 100€
Preu amb descompte per a socis d’associacions de professionals de les arts
escèniques: 85€
COM FER LA INSCRIPCIÓ:
Envia un e-mail a formaciocomite@gmail.com abans del 29 de juny amb
– Nom i cognoms
– Email i telèfon de contacte

NOM DEL PROJECTE: APLEC CREADOR-ES

ENTITAT PÚBLICA CONCEDENT: DIPUTACIÓ DE VALÈNCIA

IMPORT REBUT: 42.000 €

PROGRAMA: APLEC CREADOR-ES es tracta de la realització de diversos tallers de dramatúrgia per pobles de la província de València durant els mesos d’octubre a desembre de 2021. Dramatúrgia entesa, no només com escriptura teatral sinó com a creació escènica des de diverses perspectives.

ORGANITZA: COMITÈ ESCÈNIQUES + AVEET + CREADOR.ES RESIDÈNCIES TEATRALS

OBJECTIUS:

  • Apropar la creació escènica a col∙lectius socials i veïns de municipis de la província de València.
  • Promoure les arts escèniques com a ferramenta de desenvolupament personal, social i cultural, i d’expressió artística.
  • Fomentar la col∙laboració i l’intercanvi d’idees entre diferents professionals de les arts escèniques.
  • Contribuir que les Arts Escèniques siguen un espai cultural de qualitat i amb un valor social i de reflexió.
  • Obrir noves possibilitats d’ocupació professional als adolescents de municipis de la província. Donar a conèixer les arts escèniques i, més específicament, la professió d’autor i creador teatral, com una possibilitat professional més.
  • Oferir un espai de trobada, convivència i expressió lliure als veïns i veïnes dels municipis escollits.
  • Visibilitzar la realitat dels territoris amb menys ac􀆟vitat cultural de la província.
  • Contribuir a l’enriquiment cultural dels habitants dels municipis perifèrics.
  • Donar a conèixer als professors i tutors les possibilitats de les arts escèniques com a ferramenta educativa i de creixement personal dels alumnes.

Passats:

«L’ESPAI PÚBLIC COM ESPAI DE CREACIÓ», IMPARTIT PER SONIA ALEJO:

Quan: 26, 28 de maig, 2 i 4 de juny. De 18 a 20h. Total: 8 hores.

On: PLATAFORMA ZOOM

Preu: 40 € (públic general) / 25 € (socis i sòcies Comitè)

Informació:

Per les circumstàncies que estem vivint i la manera en que es planteja el reinici de l’activitat escènica, l’espai públic a l’aire lliure s’ha convertit, en poques setmanes, en una aparent opció per a l’exhibició que moltes creadores mai no s’havien plantejat.

Aquest taller teòric en línia aproparà els assistents a la creació per al carrer, dès de l’opció més convencional a la més transgressora, intimista, estranya, lúdica o emocional, per a descobrir quines oportunitats i inconvenients ens ofereix aquest espai, tant si pensem en una creació nova, com si ens plantegem adaptar una que ja està tancada.

Podem adaptar qualsevol peça al carrer?

Sobre Sonia Alejo:

És actriu de formació i obrera del teatre. A partir de 2005 comença a formar-se també com a dramaturga. Forma part de Visitants (www.visitants.com) des dels seus inicis (1989) i és en aquesta companyia on ha desenvolupat la major part de la seua trajectòria professional de carrer formant part del l’equip creatiu en tots els seus espectacles.

Ha creat i dirigit obres de teatre contemporani, de text, visual i físic, pirotècnic i teatre document, aquest últim relacionat amb la Memòria Històrica, tant per a sala com per a a espais no convencionals, creacions de site specific i espai públic.

En els darrers anys ha creat la textualitat que impregna els espectacles més recents de Visitants.

En 2010, amb el nom de La Medusa, inicia un projecte propi per a desenvolupar peces de teatre textual en companyia d’altres creadores.

Actualment presideix l’Associació Valenciana d’Escriptores i Escriptors teatrals, AVEET.

«24 PROPOSTES RARES PER ENTENDRE LES ARTS VIVES», IMPARTIT PER VICENTE ARLANDIS. 

Quan: 15 i 16 de maig de 2020

On: PLATAFORMA ZOOM

Informació:

Recordar sempre és imaginar. Contar una obra és fer-la teua, decidir per on comences, subratllar determinades coses, fer desaparéixer unes altres, repetir un moment diverses vegades per a emfatitzar-lo i fins i tot inventar-te el que no va passar. Quan contem una peça, la fem nostra i fem que succeïsca, la dibuixem, li donem color, forma, olor, la posem en moviment i es produeix la màgia. Contar una obra és també fer una obra.
Durant les dues sessions d’aquest taller activarem verbalment un conjunt de treballs d’artistes rars. Propostes que responen a altres lògiques, que utilitzen altres espais, altres llenguatges, altres cossos, altres temps, altres imaginaris per a fer-los una mica més nostres i així fer-nos nosaltres mateixos un poc més rars.
Aquest taller va dirigit a totes aquelles persones que simplement pensen que la riquesa cultural consisteix en la diversitat i que estiguen interessades en els nous llenguatges escènics.

Sobre Vicente Arlandis:

Treballa com a performer, investigador i docent en el camp de les Arts Escèniques. Des de l’any 2001 i fins l’any 2015 treballa al costat de Sandra Gómez al projecte LOSQUEQUEDAN, on duen a terme nombrosos projectes relacionats amb la coreografia i la investigació escènica.
Ha col·laborat amb artistes com Hipólito Patón, Miguel Ángel Martínez, Lisbeth Gruweth, Macarena Recuerda o Jan Fabre. També ha impartit tallers i ha participat en diferents seminaris en espais com el Màster de Pràctica Escènica i Cultura Visual de la UCLM, Facultat de Belles Arts de Bilbao, Terol i València, entre d’altres.
Actualment forma part de TALLER PLACER, un col·lectiu dedicat a la producció cultural al voltant de la filosofia, el treball, la literatura, la política i les arts visuals. A més, en 2020 es troba desenvolupant un projecte coreogràfic sobre llenguatge, repetició i imaginació titulat En Helvética No, a La Granja (Institut Valencià de Cultura).